Tuesday, February 5, 2008

Acmalar / Gevulde Broodjes


















Buyuk oglum Metin´in yavas yavas sunnet hazirliklarina basladik. Allah kismet ederse persembe gunu sunnet olacak. Ben ondan daha cok heyecanliyim. Bugun odasini susledim, kapisina sari kirmizi bir kapi susu yaptim, malum Galatasarayliyiz.

Metin´ in cok sevdigi acmalarin tarifini vermek istiyorum. Her seferinde ´Maasallah Maasallah guzel kabarmis´ demesi cok hosuma gidiyor. Artik bu gunlerde onun sevdigi seyleri yapacagiz. Ben bu yasima kadar hic hamur yogurmamistim. Taa ki bu blogu acana kadar. Ama bana oyle geliyorki bu acma isini yavas yavas cozuyorum galiba. Bu kendi kafama gore ayarladigim bir tarif. Firinda mayalandirmakta kendi nacizane yontemim. Fazla yag olmamasinada ozen gosteriyorum.

Malzemeler:
500 ml sut
1 paket yas maya (42 gram)
200 ml sivi yag
1 yemek kasigi tuz
3 yemek kasigi seker
1 kilo un
Ici icin:
beyaz peynir
sucuk
cekirdeksiz zeytin
fistik ezmesi (pindakaas Hollandaya ozel ekmek uzerine surulebilecek bir ezmedir)
Uzerine:
1 yumurta
susam
corek otu

Hazirlanisi:


  • Ilk once sutu biraz ilitip mayayi icinde eritin.
  • Yogurma kabina sutlu karisimi, sivi yagi, unu, tuzu ve sekeri alip yumusak bir hamur yogurun. Uzerini kapatip mayalanmaya birakin.
  • Mayalanan hamurdan ceviz buyuklugunde parca alin ve elinizle tezgahin uzerinde acin. Uzerine arzuya gore ic malzemeden koyun, rulo yapin, iki ucundan tutup kivirin ve simit gibi uclarini birlestirin. Bu hamurdan 50 adet acma cikiyor. Yani iki buyuk firin tepsisine 25 er acma koyuyorum.
  • Uzerine cirpilmis tum yumurtayi surun. Uzerine susam veya corek otu serpin ve tepsileri onceden 50 dereceye ayarlanmis firina yerlestirin. Acmalar iyice kabarinca firinin isisini 180 dereceye getirin ve ustu kizarana kadar pisirin.

Afiyet Olsun

--------------------------------------------------------

Gevulde Broodjes

Heerlijk zacht gevulde broodjes met feta, worst of pindakaas.

Ingredienten:

500 ml melk, 1 pakje gist (42 gram), 200 ml zonnebloemolie, 1 eetlepel zout, 3 eetlepels suiker, 1 kilo bloem

Vulling:

feta kaas, worst, olijven zonder pitjes of pindakaas

Bovenkant:

1 ei, sesam of maanzaad

Bereiding:

  • Smelt eerst de gist in de lauwe melk.
  • Doe dit in een mengkom en voeg de olie, bloem, zout en de suiker toe en kneed hier een zachte bal van. Laat dit afgedekt ongeveer een uur rijzen.
  • Neem een stukje van het deeg ter grootte van een walnoot. Maak dit op het aanrecht met je vingers plat en doe naar wens een vulling er op. Rol dit op en breng de uiteinden bijelkaar. Leg dit op het met bakpapier beklede ovenblad. Van deze hoeveelheid deeg krijg je 50 stuks broodjes.
  • Smeer er losgeklopte ei overheen en strooi wat sesam of maanzaad erover. Doe de ovenbladen in de voorverwarmde oven van 50 graden Celcius. Laat dit ongeveer 15 minuten rijzen en verhoog de stand tot 180 graden. Bak de broodjes goudbruin.

Eet Smakelijk

22 comments:

PAPATYA PRENSES said...

Oğulunuzun dediğ kadar var:) Maşallah enfes görünüyor. Ellerinize sağlık.
İşlerinizde de kolaylıklar diliyorum..

EZGi :)) said...

ilkercimm enfesss olmus bunlar.sabah sabah ne de iyi giderdi.süper görünüyorlar.ellerine saglık canım sevgiler

Anonymous said...

günaydın;
açmalar enfes gerçekten, maşallah çok güzel kabarmış:))oğlunuzun dediği gibi.şimdiden delikanlıya geçmiş olsun diyorum.yarın büyük gün ha:))kolay gelsin, telaşlısınızdır şimdi çok.sevgilerimle.
sebilay-asotu

serinmavi said...

Eline sağlık nefis görünüyor...Selamlar...

Kevser - Elda'nin Annesi said...

Canim,
nihayet bana gelebildin, uzun zamandan beri bana gelmiyordun. Bu güzelim acmalarla gönlümü aldin ama nefis ve nasil da pufidik olmuslar, oglusun agzinin tadini biliyor ve test edip onayladiysa sorun yok bence senin de ellerine saglik arkadasim.

Selamlar ve öptüm..

Feyza Fidan said...

İlkercim tam açma olmuş vallahii..Süper görünüyorrr... Bayılır açmaya, hele pazar sabahları kaç tane yerim hiç saymam valla ayıp olmasın diye..Ama şimdi senin tarifinle kendi elceğizimle yapıp yiyeceğim :))
Çok teşekkürler tarif için,
Öpüyorum,
Sevgiler

NiNo said...

harika olmus ellerinize saglik

İlker Ergin said...

canım arkadaşım ellerine sağlık.pamuk gibi olmuşlar.bizde çok severiz.hatta ben yapıp derindondurucuya koyuyorum. çıkarınca da çok güzel oluyor.bu aralar pek görüşemiyoruz canım.valla özledim.fırsat bulurbulmaz msn e gelicem.öpüyorum canım.sevgiler.

Ilker Erdem said...

Sevgili arkadaslarim Papatya Prenses, Ezgi, Nino ve Asotu guzel mesajlariniz icin tesekkur ederim.

Sevgili Kevsercigim sana hic gelmez olurmuyum Cilekli Tiramisunu gordum bayildim.

Feyzacigim yap vallahi senin ellerinden cikan acmalar nefis olur nefis.

Canim arkadasim Ilker gorusemiyoruz malum misafirlerinde var. Ben de seni cok ozledim. Benim de simdi kayinvalidem bizde. Opuyorum sevgiler

Ilker Erdem said...

Sevgili arkadaslarim Papatya Prenses, Ezgi, Nino ve Asotu guzel mesajlariniz icin tesekkur ederim.

Sevgili Kevsercigim sana hic gelmez olurmuyum Cilekli Tiramisunu gordum bayildim.

Feyzacigim yap vallahi senin ellerinden cikan acmalar nefis olur nefis.

Canim arkadasim Ilker gorusemiyoruz malum misafirlerinde var. Ben de seni cok ozledim. Benim de simdi kayinvalidem bizde. Opuyorum sevgiler

Ilker Erdem said...

Sevgili arkadaslarim Papatya Prenses, Ezgi, Nino ve Asotu guzel mesajlariniz icin tesekkur ederim.

Sevgili Kevsercigim sana hic gelmez olurmuyum Cilekli Tiramisunu gordum bayildim.

Feyzacigim yap vallahi senin ellerinden cikan acmalar nefis olur nefis.

Canim arkadasim Ilker gorusemiyoruz malum misafirlerinde var. Ben de seni cok ozledim. Benim de simdi kayinvalidem bizde. Opuyorum sevgiler

Melek* said...

ellerine sağlık çok güzel olmuş

tadınadoyamadım-dilek said...

Canım çok güzel görünüyorlar açmalar harika,harika da fotoğraflanmış
Metin'i de kutluyorum canım.erkekliğe ilk adımını attığı için

Yaren said...

Harika olmuslar,bu acmalardan bende bir gün acarim insal. ;)Ellerine saglik,iyi bir hafta sonu gecirmeni diliyorum canim.

SOFRAOZLEMİ said...

merhaba,
sayfana gelip adımı linklerinde görünce çok mutlu oldum cnm..en kısa sürede bende seni ekliyeceğim:)
açmanda harika olmuş cnm puf puf..elimle ortadan ikiye bölüp yiyesim geldi birden:)
ellerine sağlık hayatım..
sevgiler..

~Semra Mutfakta~ said...

Ellerine sağlık cnm nefiiiis görünüyor"maşallah maşallah güzel kabarmış" diyesim geldi.:)

sevimin sayfasi said...

acmalar nefis masallah ki masallah cok güzel kabarmislar
ellerine saglik

allahim hep bize böyle güzel telaslar versin,bugün oglunun sünneti yarinda dügün telasi insallah
öpüyorum

LeYYa said...

aman Ya Rabbii benim focaccia bu açmaların yanında halt etmiş))hayatta en sevdiğim ama en beceremediğim şey bu açma olayıdır.nasıl bükülüyor böyle nasıl pürüzsüz kabarıyor bi türlü beceremedim gitti.ama pes etti mi ?hayııır)sadece yaparken birini gözlemlemem gerek onu da bi türlü denk getiremedim.eline sağlık arkadaşım .aşağıdaki toplar da çok yemelikler.

gezgincigencler said...

merhaba ilk önce ziyaretin ve yorumun için teşekkürler.
ben de iyi ki buraya uğramış ve bu güzel açmaları görmüşüm.pazar kahvaltısına ne yapsam diye düşünüyordum iyi oldu.çok nefis görünüyorlar ellerine sağlık...
sevgiler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) said...

Bu aralar açma takıntım var benim de, kesinlikle bunu da deneyeceğim laf aramızda diğer tariften daha güzel bunlar ;)

zehra said...

suer gorunuyor eller�n�ze sagl�k

Burçin'in Denemeleri said...

Çok lezzetli görünüyor doğrusu, ellerine sağlık.
Sanırım operasyon tamamdır. Geçmiş olsun diyorum.
Sevgiler,

Blog Widget by LinkWithin