Friday, January 4, 2008

Cigerli Pilav / Rijst met Lever Eveeet Bayramdi, Yilbasiydi derken hepsini geride biraktik. Tabiiki tatli telaslardi butun bunlar. Allah tekrarini nasip eder herkese Insaallah saglikli ve huzurlu bir sekilde. Etler, hindiler, tatlilar epey bir tuketildi bu aralar. Sira geldi cigere. Benim cok sevdigim degisik bir pilav tarifi. Kendimce dogru buldugum bir sekilde hazirliyorum. Yumusacik ve cok lezzetli oluyor. Ben tavuk cigeri kullandim ama dilerseniz buyuk bas hayvan cigeride kullanabilirsiniz.

Bildiginiz gibi ben Blogumda tariflerimi hem Turkce hem Hollandaca veriyorum. Ziyaretcilerim tarafindan bana Hollandacayi nereden ogrendigim soruluyor. Ben Turkiyede dogdum ve birkac aylikken Hollandaya gelmisim. Iki yil oncesine kadar orada yasadim ve son 2 yildir Almanyada oturuyorum. Yani Hollandaca benim ikinci ana dilim. Hollandali arkadaslardan da boyle bir istek gelince iki dilde tarif vermeye karar verdim. Boylelikle Turk mutfagini daha buyuk bir kitleye tanitmis oluyoruz. Iste cigerli pilav tarifi.

Malzemeler:
250 gram kadar ciger
1 sogan
250 gram kadar pirinc
50 gram dolmalik fistik
kuru siyah uzum
sivi yag
tuz
karabiber
tarcin

Hazirlanisi:
  • Ilk once pirincleri ilik suda islayalim.
  • Tavaya biraz siviyag koyup yikayip suzdugumuz pirincleri kavurun. Tuzunu ekleyin ve uzerini bir parmak gececek kadar su ilave edip kapagini kapatin. Kaynayinca kisik ateste pisirin ve demlenmeye birakin.
  • Cigerleri kup kup dograyip ayri bir tavada biraz sivi yag ile soteleyin.
  • Sogani kucuk kucuk dograyip cigere ekleyin. Dolmalik fistiklari ekleyin. Hepsi pisince kuru uzumu, tuzunu, karabiberi ve tarcini ekleyin.
  • Pilav ve cigeri karistirdiktan sonra servise hazirdir. Yaninda yesil salata mukemmel oluyor.

Afiyet Olsun

-------------------------------------------

Rijst met lever

Ik heb kippenlever gebruikt, maar u kunt ook ander lever gebruiken.

Ingredienten:
250 gram lever
1 ui
250 gram rijst
50 gram pitjes
gedroogde zwarte rozijntjes
olie
zout
peper
kaneel

Bereiding:
  • Eerst de rijst wassen en in wat water laten staan.
  • Doe wat olie in een koekepan. Voeg de rijst met een beetje zout. Doe water erbij tot 1 cm boven de rijst. Laat de rijst koken met de deksel er op.
  • Doe in een andere koekepan wat olie en in kleine stukjes gesneden lever. Bak de lever op hoog vuur gaar.
  • Voeg in kleine stukjes gesneden ui erbij. Doe de pitjes erbij.
  • Bestrooi met gedroogde rozijnen, zout, peper en kaneel.
  • Schep de lever bij de rijst. Lekker met groene salade.

Eet smakelijk

12 comments:

Leziz Tarifler said...

İlker'cim, mutlu yıllar diliyorum. Her şey gönlünce olsun. Pilavın da nefis kokuyor..:))Sevgiler.

PAPATYA PRENSES said...

Bayılırım ciğere.Pilavın içine katıp yapmayı hiç denememiştim,İnşallah deniycem.

Ellerinize sağlık.

ceyt said...

canımcım nefis bir tabak hazırlamışsın.çok iştah açıcı.ellerine sağlık.
sevgiler

meleginmarifetleri said...

selam ilker pilav harika olmuş ellerine sağlık hoşçakal

NiNo said...

enfesssssssss

Gönülünce Lezzetler said...

Harika olur ciğerli pilav ellerinize sağlık enfes olmuş...

ebrulitatlar said...

İlker'cim ciğeri çok severim. Pilav harika olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler. Güzel bir hafta dilerim....

Yaren said...

Pilav harika görünüyor Ilkercim,ellerine saglik afiyet olsun.

Damak Tadı said...

İlker'ciğim,
Çok nefis görünmesine rağmen asla ciğer yiyemem..)Ellerine sağlık canım...
Almanya'da yaşayıp neden Almanca değilde Flemence yazdığını hep merak ediyordum canım..Şimdi öğrenmiş oldum..))Çok iyi yapıyorsun gönlüne sağlık.

Sevgilerle

Yaren said...

D A V E T I Y E

Merhaba arkadaslar, bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar.

Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com

zehra said...

cok guzel gorunuyor eller�n�ze sagl�k
...............
mutlu ba�ar�l� sagl�kl� bir hafta dilerim:))

banu kırmızıgül said...

nefıs gorunuyor. ellerıne saglık canım ıyı haftalar..

Blog Widget by LinkWithin