Friday, September 18, 2009

PEYNIRLI IRMIK HELVASI

Guzel bir gunden herkese merhaba. Bayrama iki gun kala sizlerle benim cok sevdigim bir tatliyi paylasmak istiyorum. Tarifi kendim sekeri ve yagini biraz azaltarak ayarladim. Su yerine sut tercih ettim ve uzerine tarcin ekledim.
Malzemeler:
2 su bardagi irmik
1,5 su badagi seker
4 su bardagi sut
100 gram dil peyniri
125 gram tereyagi
1 yemek kasigi sivi yagi
uzerine ceviz ve tarcin
Hazirlanisi:
Teflon tavaya tereyagi ve sivi yagi alip eritin ve irmigi ekleyin. Irmigin rengi hafif donunceye kadar surekli karistirarak kavurun.
Sekeride ekleyip bir kaca dakika daha kavurmaya devam edin.
Isitilmis sutu ekleyip karistirin ve kapagini kapatip pilav gibi pismeye birakin.
Sutunu cekince dil peyniri ekleyip karistirin.
Helvayi servis tabagina alip uzerini tarcin ve ceviz ile susleyebilirsiniz.
----------------------------------------------------
GRIESMEEL HELVA
Een echt traditioneel Turks zoet nagerecht.
Ingredienten:
2 glazen griesmeel
1,5 glas suiker
4 glazen warme melk
100 gram mozarella kaas
125 gram echte boter
1 eetlepel olie
kaneel en walnoten voor garnering

Bereiding:
Smelt de boter in een koekenpan en doe de olie erbij.
Laat hierin de griesmeel op laag vuur licht bruin kleuren door voortdurend te roeren.
Doe de suiker erbij en roer nog een paar minuten mee.
Giet dan de warme melk erbij en roer alles goed door elkaar. Leg de deksel op de pan en laat op laag vuur het gehele vocht verdampen. Dit duurt ongeveer 10 minuten.
Neem de pan van het vuur en strooi de mozarella er over heen en roer nogmaals alles goed door elkaar tot de mozarella smelt.
Neem een schep van de helva op een serveerbord en garneer met kaneel en walnoten.

3 comments:

pembecikolata said...

oooohhhh nefis:)İrmik helvasına bayılırım ama peynirlisini hiç denemedim!Çok Çok teşekkürler tarif orjinal...

Anonymous said...

Harika görünüyor, ellerinize saglik. Hayirli bayramlar.

sevimin sayfasi said...

RAMAZAN BAYRAMINI DOYA DOYA YASAYALIM. HAYIRLI BAYRAMLAR! HER SEYE KADIR OLAN YUCE ALLAH, BIZLERI, DOGRU YOLDAN VE SEVDIKLERIMIZDEN AYIRMASIN! HAYIRLI VE BEREKETLI RAMAZAN BAYRAMLARI DILEGIYLE.
SEVIM

Blog Widget by LinkWithin